Tallers de cinema

  • INICI
  • PROJECTE EDUCATIU
  • TALLERS
  • QUI SOM
  • CURTMETRATGES
  • ACTUALITAT
  • CONTACTA
Dissabte, 13 febrer 2021 / Published in Cinema, Curtmetratge, Escola Serraparera, Màgia, Stop motion, Tallers de cinema, Truc de substitució

La setmana del cinema a l’Escola Serraparera

Aquesta setmana de carnestoltes ha estat d’allò més original. Hem anat a l’escola amb pijama, amb la roba del revés, ens hem disfressat… I també hem fet molt cinema. A l’Escola Serraparera hem aprofitat aquesta setmana tan diferent per endinsar-nos en el món del cinema. 

Un dels tallers que hem fet ha estat el taller “Es mouen”, on hem après la tècnica de l’stop motion. Foto a foto i amb molta paciència hem aconseguit que objectes inanimats tinguessin vida pròpia. Mans de fusta que viatjaven per l’escola, dibuixos que es movien a la pissarra de la classe, estoigs que es desordenaven sols o barrets que es transportaven misteriosament fins als nostres caps. A les nostres pel·lícules no els hi ha faltat imaginació. 

Amb els més grans de l’escola hem fet un altre taller, “La llavor del cinema fantàstic”. Hem conegut a Georges Méliès, el mag que va revolucionar la història del cinema amb trucatges fantàstics, i hem aplicat els seus trucs a les nostres pròpies pel·lícules. Amb el truc de substitució hem pogut fer-nos desaparèixer, teletransportar-nos o convertir-nos en una altra persona. Amb la càmera enrere hem creat il·lusions que semblaven impossibles. Objectes que volen, papers que es reconstrueixen o retoladors que, en comptes de pintar, esborren. Finalment, els més atrevits i atrevides han utilitzat també el joc d’escala, una tècnica de cinema que ens fa creure que els objectes que veiem tenen un tamany molt diferent del real.

Hem adaptat aquestes activitats a tots els cursos de l’escola, i així tant els més petits com els més grans hem après, hem rodat i ens hem divertit molt veient els resultats de les nostres pel·lícules. 

Ara que ja coneixem aquestes tècniques bàsiques del cinema, només ens cal fer volar la imaginació!

Si voleu fer tallers com aquest a la vostra escola, no dubteu en contactar amb nosaltres.

Contacta amb nosaltres
Tagged under: càmera enrere, es mouen, Escola Serraparera, la llavor del cinema fantàstic, setmana del cinema, Stop Motion, Tallers de cinema, truc de substitució

What you can read next

Tanquem la 4a edició del projecte “Ha! Ha! Ha! Un taller de cinema per desmuntar tòpics”
El taller “De la imaginació a la pantalla” vola a Palma de Mallorca i Saragossa al febrer
El truc de substitució. Ens convertim en Georges Méliès

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Arxiu

  • gener 2023
  • novembre 2022
  • octubre 2022
  • setembre 2022
  • juny 2022
  • febrer 2022
  • gener 2022
  • novembre 2021
  • octubre 2021
  • juliol 2021
  • juny 2021
  • març 2021
  • febrer 2021
  • gener 2021
  • desembre 2020
  • octubre 2020
  • agost 2020
  • juny 2020
  • gener 2020
  • octubre 2019
  • juny 2019

Etiquetes

Arts Betània Patmos Cinema Croma Curtmetratge doblatge Efectes especials Escola Catalunya Escola Concepció Escola del Mar Escola Margallo Escola Serraparera Escola Solc Família Ha! Ha! Ha! IES Viladomat IPSI Lycee Français Màgia News Participa Méliès Pel·lícula Pia Balmes Públic Social Media Stop motion Tallers Tallers de cinema Technology Tipus de plans Truc de substitució

DIGITAL FILMS


Carrer de Neptú, 25
08006 Barcelona
625 850 254

df@digitalfilms.cat

tallers@digitalfilms.cat

TOP